Lėtinio nuovargio sindromas

Nuovargis yra natūrali organizmo būsena po aktyvios veiklos: tiek fizinės, tiek ir protinės. Pavargti galima ir nuo švenčių maratono. Tačiau laiku ir tinkamai pailsėjus nuovargis praeina savaime. Net po labai įtemptos darbo dienos, naktį gerai išsimiegoję, ryte vėl galime kalnus nuversti. Tačiau begalinės skubos amžiuje, poilsis pamažu tampa prabanga, o atostogos – „ponų išmislu“.

Nei iš šio nei iš to pradeda varginti galvos skausmai, sutrinka apetitas, kartais net „kaulus palaužo“. Atrodytų laiku nueini miegoti, o užmigti nepavyksta. Arba, dar blogiau, nubundi likus porai valandų iki numatyto kėlimosi, o užmigti nebegali. Galvoje ima suktis minčių spiečius. Kyla susierzinimas. Išaušta rytas, o jautiesi labiau pavargęs, nei prieš atsigulant.

Pamažu aplinka ima kelti erzelį. Iki tol džiuginę laisvalaikio užsiėmimai pradeda atrodyti beprasmiu laiko gaišinimu, darbas – katorga, o šeiminykščiai – nervus tampančiais veltėdžiais.

Jei pažįstate savo kūną ar bent kartais mėginate į jį įsiklausyti, tai gana greit suprasite, kad tai, kas vyksta, yra jūsų organizmo mėginimas atkreipti dėmesį: „Ei, daugiau nebepavežu! Gal sulėtinam tempą?“.

Rytų medicinoje sveikatos pagrindu laikoma YIN ir YANG, arba poilsio ir aktyvios veiklos, pusiausvyra. Kai ji sutrinka, organizmas nusilpsta ir atsiranda terpė visokiems negalavimams ar net ligoms. Jei pailsėjus nuovargis nepraeina – gali būti, kad jūsų organizmo jėgos yra ties išsekimo riba ir jūs susidūrėte su lėtinio nuovargio sindromu.

Jei pajutote, kad iki tol buvęs sveikas kūnas ir gyvenimu besidžiaugianti siela liko kažkur praeityje, pirmiausia padarykite pertraukėlę. Peržvelkite praėjusios dienos, savaitės ir mėnesio darbotvarkes. Ar jose buvo laiko valgymui, miegui ar mėgstamai veiklai? Jūsų organizmas šaukiasi pagalbos. Padėkite jam. Suplanuokite darbus taip, kad liktų laiko poilsiui.

 

Savimasažas.
Lėtiniam nuovargiui mažinti panaudokite savimasažą. Abejose kojose masažuokite taškus ST-36 ir SP-6, kiekvieno taško masažui skirdami po vieną minutę. Masažą derinkite su giliu kvėpavimu. Jei draugaujate su aromaterapija, pasilepinkite bergamotės eterinio aliejaus aromatu.

Ši taškų kombinacija stiprina kraują, padidina organizmo atsparumą infekcijoms, palengvina darbą virškinimo sistemos organams, reguliuoja žarnyno veiklą, mažina nuovargį ir emocinį dirglumą.

Taškų aprašymus galite rasti čia.

Nėštukėms šis masažas nerekomenduojamas.
Atminkite, kad visuomet pravartu pasikonsultuoti su šeimos gydytoju.